Widzisz odpowiedzi znalezione dla hasła: Suzuki SJ





Temat: Frontera - który silnik diesla polecacie?

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzyp@oldfield-pulapka.org.plnapisał w
wiadomości


On Wed, 26 Jan 2005 10:50:18 +0100, Marek Barbaszyński
<m@impaq.com.plwrote:

| W bulwarowcach. Nie widziałem terenowca bez blokady.

| Jeep Wrangler, LR Defender, LR Discovery, pickupy Nissana...

_Terenowca_. Nie _BULWAROWCA_


co takiego bulwarowego jest np. w Defenderze naprawde nie wiem:
w srodku: blacha, derma i guma, jezdzi to na waziutkich oponach, pod maska
najczesciej klekot - czy ma imponowac na bulwarach?
Za to w terenie mimo braku blokad radzi sobie calkiem dobrze - chyba ze
przypomnimy sobie ze przeciez jest tam jedna blokada - centralnego dyfra ;-)
Czyzby kolega Adam ogranicza auta terenowe wylacznie do samochodow z
seryjnymi blokadami :
Mercedes G, Hummer, Pinzgauer, Haflinger, LuAZ oraz Unimog.
Ale w opcji blokade mialy tez Suzuki SJ. Nie wiem czy kolega wie, ze  taki
"bulwarowy" Wrangler Rubicon tez ma blokade oprocz LSD.

Mihaj

Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Hummer. Gdzie i za ile ?


| Przyklady Jeep Wrangler (YJ, TJ) oraz CJ, Mercedes G, Toyoty LC, Nissan
| Patrol a nawet UAZy i Gazy czy Suzuki SJ.
Barzdzo mi przykro ale napisales bzdury. Zaden z tych pojazdow nie ma nawet
polowy mozliwosci technicznych Hummera


bede sie czepial, jesli nie docieraja do ciebie inne argumenty: uwazaj, co piszesz,
bo vodnik to gaz 3937. hummer nie moze plywac, vodnik moze (tylko 4km/h napedzane
obrotem kol ale zawsze, poza tym mozna mu podpiac do walu srube). wiec jak na razie
to gaz ma wieksze mozliwosci. secundo vodnik wazy 6,5 tony i rozpedza sie do
100-tki w 20 sekund. przelicz ten stosunek masy do przyspieszenia w hummerze...

mazeno
------
usun "antispum." z adresu e-mail
remove "antispum." from e-mail address
------

Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Hummer. Gdzie i za ile ?


| Przyklady Jeep Wrangler (YJ, TJ) oraz CJ, Mercedes G, Toyoty LC,
Nissan
| Patrol a nawet UAZy i Gazy czy Suzuki SJ.
| Barzdzo mi przykro ale napisales bzdury. Zaden z tych pojazdow nie ma
nawet
| polowy mozliwosci technicznych Hummera


gosciu piszesz straszliwe bzdury! czy kiedykolwiek widziales w naszym
polskim terenie
jak bezradny jest hummer ? chyba nie, dlatego piszesz takie glupoty !
tam gdzie hummer wsral (35 cm blotko z koleinami) sie tak ze koparka nie
mogli go wyciagnac,
na nic nie zdaly sie cuda techniki,
wszyscy przejechali pierdzacym truchtem......
argumenty ktore podajesz sa po prostu smieszne, chyba w zyciu nie widziales
prawdziwego terenu na
oczy.....
o wyzszosci i mozliwosciach technicznych mozna by gadac calymi godzinami,
jednak nie zminia to faktu ze nigdzie w terenie nie ma murkow 50 cm,
a nawet jezeli je znajdziesz to zaden normalny czlowiek nie bedzie na nie
wjezdzal tak po prostu
tak jak ty bys to zrobil hummerem tylko wyjmie trapy i wjedzie po nich,

zapraszam na jakikolwiek rajd,
rzuc okiem na stronke moze znajdziesz lekture

;))

----
Maciek Chelmicki
http://4x4.rally.com.pl
----

Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Hummer. Gdzie i za ile ?


mazeno wrote:
| Przyklady Jeep Wrangler (YJ, TJ) oraz CJ, Mercedes G, Toyoty LC, Nissan
| Patrol a nawet UAZy i Gazy czy Suzuki SJ.
| Barzdzo mi przykro ale napisales bzdury. Zaden z tych pojazdow nie ma nawet
| polowy mozliwosci technicznych Hummera

bede sie czepial, jesli nie docieraja do ciebie inne argumenty: uwazaj, co piszesz,
bo vodnik to gaz 3937. hummer nie moze plywac, vodnik moze (tylko 4km/h napedzane
obrotem kol ale zawsze, poza tym mozna mu podpiac do walu srube). wiec jak na razie
to gaz ma wieksze mozliwosci. secundo vodnik wazy 6,5 tony i rozpedza sie do
100-tki w 20 sekund. przelicz ten stosunek masy do przyspieszenia w hummerze...


Jak mu zdjac to opancerzenie to bedzie lzejszy i wrazliwy na ogien jak Hummer, ale zato
bedzie prawie kolka na okoloniego robil.

No i co moze okazac sie wazne czasami, Vodnik nie potrzebuje wody/plynu do
chlodzenia.........

Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Pomoc !

Adam napisał(a) w wiadomości: ...


Udzielę pomocy na każdy temat , związany z samochodami :
-ceny
-wyposażenie
-dane techniczne
ad@polbox.com


Jaka jest konstrukcja ukladu skretnego (zwrotnica czy przegub kulowy?) kol w
Suzuki SJ-410 '86r ?
I ile kosztuje naprawa?

Glizda

Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Samochod - Kupie


Jaroslaw Grabowski wrote:

A moze MITSUBISHI Pajero?

wersja USA, absolutny bajer!
silnik 2,5 litra turbo - 170 KM, naped na 4 kola, reduktor, blokada
mechanizmów etc
komfort jazdy - nie jest to auto dla panien w ciazy, ale za to ma
klimat.


Tzn. ma klimatyzacje? Bo jesli chodzi o tzw klimat to IMO wsrod
japonskich terenowcow to tylko stara Toyota ma klimat, a Suzuki SJ
ma "klimacik" bo wiecej sie nie zmiesci ;-)

Pozdrawiam polemicznie

Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Hyundai Getz
Gość portalu: Reksio napisał(a):

Trafiają sie również:
VW Sharan,Corrado,Seat Toledo,Marbella,Ibiza,Chrysler Voyager,Suzuki SJ(99
miejsce wg TUV do lat 3),Skoda Favorit,Opel Calibra... Nissan Patrol na 90
miejscu czy Mitsubishi Carisma i Nissan Terrano na 80 -tym też nie rzucają na
kolana niezawodnością.

pozdrawiam

> W testach awaryjności końcowe miejsca zajmują produkty włoskie i francuskie.
Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: rysunek techniczny ramy
rysunek techniczny ramy
Witam!!

Mam spory proble potrzebuje rysunek techniczny ramy do suzuki sj czy nie
Wiecie gdzie mógłbym go znaleźć bądź może dysponujecie tak owym byłbym bardzo
wdzieczny za jakieś informacje .Rysunek ten potrzebuje w celu dokonania
przeglądu mojego pojazdu (przeróbki suzuki sj) pozdrawiam i z góry dziękuje

Piotrek Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Pomocy!!!!!!!!!!!!
Pomocy!!!!!!!!!!!!
Witam!!

Mam spory proble potrzebuje rysunek techniczny ramy do suzuki sj czy nie
Wiecie gdzie mógłbym go znaleźć bądź może dysponujecie tak owym byłbym bardzo
wdzieczny za jakieś informacje .Rysunek ten potrzebuje w celu dokonania
przeglądu mojego pojazdu (przeróbki suzuki sj) pozdrawiam i z góry dziękuje

Piotrek Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Statystyka TUV 2002 - co jest z Mitsubishi?????
Gość portalu: cc napisał(a):

> Oto miejsca (auta nowe, do 3 lat):
> 94. Mitsubishi Carisma (7.7% usterek)
> 100. Colt (8,1)
> 106. Galant (9,4%)

cc, jezeli jest to statystyka TÜV, to wymienione przez Ciebie modele nie sa na
samym dole.
Oto ostatnie 5 miejsc (od konca) wsrod aut do 3 lat:

Chrysler Voyager 20,1%
Opel Calibra 14,3%
Suzuki SJ 11,1%
Fiat Palio Week. 10,8%
Seat Marabella 10,0%
VW Sharan 10,0%

Jeszcze ciekawostka z tej statystyki. Wsrod zwyciezcow aut do 3 lat (5
pierwszych miejsc) sa az 4 Toyoty (Avensis, Starlet, Picnic i Corolla).
Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: oj te samochody...;)
Gość portalu: jan napisał(a):

> Pomożecie???jak zwykle uwagi str. 2 briefu:
>
> M. ABE AUSN.GEN.: b.r.AUSSENSPIEGEL DUERFEN H.SEITENSCHEIBEN AUS
> GLASAEHNL.STOFFEN SEIN*

zezwolenie wyjatkowe:
[niezrozumiale] zewnetrzne lusterka wsteczne moga [niezrozumiale]
szyby boczne moga byc wykonane z materialow szklopodobnych

> AUFL.ERT.:vV.FAHRT A.OFFENTL.STR.:ERSATZRAD
> AN VOREGESEHENER STELLE ANBRINGEN U.WINDSCHUTZSCHEIBE HOCHKLAPPEN*

podczas jazdy po drogach publicznych kolo zapasowe ma byc zamontowane na
przewidzianym miejscu, a przednia szyba ma byc podniesiona do pozycji
zasadniczej.

VW Kübel?
Suzuki SJ?

MfG

C. Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: oj te samochody...;)
Wielkie dzieki-bedzie za co pohulac na Sylwku:))))))

Suzuki SJ

Pozdrawiam Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Ostatnio dodane ogloszenia - 2004-03-03 17:49
Samochody osobowe:

   Audi 80, rok produkcj: 1991  -  cena: 14500 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=940

   Audi B-4 quatro, rok produkcj: 1995  -  cena: 25500 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=942

   BMW 316i, rok produkcj: 1994  -  cena: 19000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=950

   BMW 524td, rok produkcj: 1990  -  cena: 15500 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=949

   Fiat 126p, rok produkcj: 1992  -  cena: 2100 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=948

   Fiat 126p, rok produkcj: 1985  -  cena: 1200 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=954

   Fiat 1500, rok produkcj: 1987  -  cena: 700 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=957

   Fiat Seicento, rok produkcj: 2001  -  cena: 17000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=956

   Ford Escort, rok produkcj: 1989  -  cena: 7000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=944

   Ford Escort, rok produkcj: 1995  -  cena: 15800 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=970

   Ford FOCUS KOMBI, rok produkcj: 1999  -  cena: 32000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=967

   Mercedes-Benz 126, rok produkcj: 1980  -  cena: 12000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=963

   Mercedes-Benz 126 SEL, rok produkcj: 1987  -  cena: 19500 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=962

   Nissan Almera, rok produkcj: 1999  -  cena: 23500 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=965

   Opel Vectra, rok produkcj: 1999  -  cena: 39500 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=971

   Opel vectra, rok produkcj: 1996  -  cena: 27500 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=941

   Skoda Felicia, rok produkcj: 1999  -  cena: 18000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=968

   Suzuki sj 410 cabrio, rok produkcj: 1983  -  cena: 12000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=972

   VW Garbus, rok produkcj: 1975  -  cena: 5000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=969

   VW Golf II, rok produkcj: 1989  -  cena: 8800 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=966

   VW jetta, rok produkcj: 1988  -  cena: 8000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=953

Motocykle / motorowery:

   Kymco Super 9, rok produkcj: 2004  -  cena: 7300 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=946

   Yamaha Neos, rok produkcj: 1998  -  cena: 4000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=945

   Yamaha Virago 535, rok produkcj: 1993  -  cena: 9900 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=947

Samochody ciezarowe:

   FS Lublin Żuk A075(blaszanka, rok produkcj: 1997  -  cena: 7000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=955

   Iveco EURO STAR 440 E 42, rok produkcj: 1995  -  cena: 35000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=952

   MAN 19.403FLT, rok produkcj: 1996  -  cena: 65000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=951

   Renault M230, rok produkcj: 1995  -  cena: 33000 zl
   szczegoly: http://motonet.pl/?grupa=pokaz&id=973

Dodaj swoje ogłoszenie:

   Samochody osobowe:      http://motonet.pl/?grupa=osobowe_dodaj
   Samochody ciezarowe:    http://motonet.pl/?grupa=ciezarowe_dodaj
   Motocykle i motorowery: http://motonet.pl/?grupa=motocykle_dodaj

Zapraszamy serdecznie!

Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Hummer. Gdzie i za ile ?

Użytkownik Jacek Marchel <marc@home.comw wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:39C13696.BEC0F@home.com...


Michal Pierewicz wrote:

| cos tam. Posiadacze hamera to sa tzw. debesciaki, ktorzy uwazaja ze ICH
jest
| najlepsze (the best). Hummer sluzy im przede wszystkim do zaspokajania
| potrzeb psychicznych a nie transportowych.

Tak akurat jest z wiekszoscia prestizowych samochodow.
Dla tego samego powodu ludzie kupuja Ferrari czy Rolls-Royce.


chyba zartujesz porownujac Hummera do ktorejs z tych marek!
Hummer jest tylko SZPANERSKI a co najwyzej ekskluzywny ;-) bo malo kogo stac
na niego. Rownie "prestizowy" moze byc np. piekny ciagnik siodlowy co ma
kilkaset KM i kg chromu.


| Jest duzo miejsc ktore Hummer po
| prostu NIE PRZEJEDZIE bo jest:
| za ciezki (grzaska laka lub stromy trawiasty podjazd)
| za duzy (gorskie drozki lub las)
| nie ma napedu gasienicowego (bagno)
| ;-)

Slusznie. Czy ktos twierdzi ze jest przeciwnie ?
Wymienione warunki spowoduja, ze kazdy pojazd terenowy tych czy innych
nie przejedzie. "Lepszosc" sie raczej mierzy tym, ktory z nich
przejedzie wiecej. Chetnie sie dowiem, ktory pojazd terenowy dostepny
dla normalnego uzytkownika i posiadajacy prawo poruszania sie po normalnej
szosie przejedzie zdecydowanie wiecej przeszkod terenowych niz Hummer
i na jakiej podstawie to oceniano ?


napisz tylko: za jaka cene? bo za ulamek ceny Hummera KAZDY normalny
terenowiec (uzytkownik a nie tylko posiadacz pojazdu terenowego) moze tak
zmodyfikowac swoj samochod by dorownywal Hummerowi.
Przyklady Jeep Wrangler (YJ, TJ) oraz CJ, Mercedes G, Toyoty LC, Nissan
Patrol a nawet UAZy i Gazy czy Suzuki SJ.
Po zalozeniu porzadnych kol, wyciagarek, blokad mechanizmow roznicowych,
zmodyfikowaniu zawieszenia mozna spokojnie stanac do rywalizacji a i tak
komfort jazdy i osiagi beda o wiele lepsze. Mozliwosci jest wiele - mozna
zamowic takie zestawy i oddac do zamontowania do warsztatu nie brudzac rak
mozna tez samemu to zrobic dostosowujac samochod do swoich indywidualnych
potrzeb.
Reasumujac - jest wiele samochodow dostepnych (opis powyzej)   do normalnego
(z tym ze zazwyczaj terenowcy nie sa normalni ;-) uzytkownika zachowujacych
sie porownywalnie z Hummerem w terenie
Jesli mamy juz byc tacy jednoznaczni w swoich opiniach to powiedz mi
dlaczego w Formule Off-Road nie jezdza Hummery tylko mocno zmotane klasyczne
konstrukcje: benzynowe V8/nitro ca 800KM, rama, sztywne mosty, sprezyny
itd???
Te auta moga objechac, przeleciec* czy przeplynac** Hummera we wszystkie
strony.
Oprocz tego jest tez klasa "street legal" ktora rowniez powala Hummera.


| Oprocz niezaprzeczalnych walorow wynikajacych z bardzo drogich i
| skomplikowanych rozwiazan konstrukcyjnych (niezalezne zawieszenie,
zwolnice,
| mechanizmy rozn. typu Torsen itp) jest to tez auto zyjace wlasnym mitem
| (niezniszczalne, Pustynna Burza itp) Osoby znajace szczegoly wiedza ze
np
| silnik (a na pewno stary 6,2D) nie jest najmocniejsza strona tego
pojazdu.

Mozna jakies szczegoly, co konkretnie jest zle w tym silniku, czy jest to
po prostu "powszechnie wiadomo" co nalezy tlumaczyc na "Proga napisal".


Silnik ten jest po prostu kiepskim dieslem majacym klopoty z odpalaniem
(6,2l bez elektroniki) i chlodzeniem (to chyba przypadlosc amerykanskich
silnikow)  bardzo ciezkim i wcale nie tak wytrzymalym i niezawodnym.
Powtarzam to za gosciem ktory wsadzal komus taki silnik do LR110 i
bezskutecznie odradzal ta konwersje majac juz pewne doswiadczenie z dieslami
GM.

Na sam koniec:
zeby bylo jasne - nie twierdze ze Hummer jest zly - twierdze ze nie jest
najlepszy bo po prostu nie nie ma takiego auta i takie gadanie jest bez
sensu tak samo jak wyobrazanie sobie ze Hummer wszystko przejedzie bo to
Hummer wlasnie.

Mihaj

*- lataja, laduja i jada dalej a Hummery po wyladowaniu czesto rozp...
piasty i zwolnice - jest gdzies w sieci nawet sekwencja fotek jak to sie
dzieje
**- wprawdzie maja ujemna wypornosc ale dzieki ogromnej mocy i lopatkowym
oponon poruszaja sie na powierzchni wody.

Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Hummer. Gdzie i za ile ?


Michal Pierewicz wrote:

| Tak akurat jest z wiekszoscia prestizowych samochodow.
| Dla tego samego powodu ludzie kupuja Ferrari czy Rolls-Royce.

chyba zartujesz porownujac Hummera do ktorejs z tych marek!
Hummer jest tylko SZPANERSKI a co najwyzej ekskluzywny ;-) bo malo kogo stac
na niego.


Co ty powiesz ? A na Rollsy to stac byle kogo ?


Rownie "prestizowy" moze byc np. piekny ciagnik siodlowy co ma
kilkaset KM i kg chromu.


No nie bardzo. Ciagnik kojarzy sie z cizka fizyczna i relatywnie nisko
platna robota. Nie tak jak Rolls czy Hummer. Ferrari natomiast ma sie kojarzyc
z mistrzem Formuly 1, z wyjatkiem tego, ze 95% klientow Ferrari prawdopodbnie
nie
jezdzi lepiej niz ty czy ja. Tak wiec wszystkie trzy pojazdy sa kupowane
dla szpanu z niewielkimi wyjatkami faktycznych mistrzow. Nie zmienia to faktu,
ze
Ferrari jest pojazdem o zaawansowanych mozliwosciach sportowych, Rolls jest
samochodem o zaawansowanym luksusie a Hummer jest pojazdem terenowym o
zaawansowanych mozliwosciach.


| Slusznie. Czy ktos twierdzi ze jest przeciwnie ?
| Wymienione warunki spowoduja, ze kazdy pojazd terenowy tych czy innych
| nie przejedzie. "Lepszosc" sie raczej mierzy tym, ktory z nich
| przejedzie wiecej. Chetnie sie dowiem, ktory pojazd terenowy dostepny
| dla normalnego uzytkownika i posiadajacy prawo poruszania sie po normalnej
| szosie przejedzie zdecydowanie wiecej przeszkod terenowych niz Hummer
| i na jakiej podstawie to oceniano ?

napisz tylko: za jaka cene? bo za ulamek ceny Hummera KAZDY normalny
terenowiec (uzytkownik a nie tylko posiadacz pojazdu terenowego) moze tak
zmodyfikowac swoj samochod by dorownywal Hummerowi.
Przyklady Jeep Wrangler (YJ, TJ) oraz CJ, Mercedes G, Toyoty LC, Nissan
Patrol a nawet UAZy i Gazy czy Suzuki SJ.
Po zalozeniu porzadnych kol, wyciagarek, blokad mechanizmow roznicowych,
zmodyfikowaniu zawieszenia mozna spokojnie stanac do rywalizacji a i tak
komfort jazdy i osiagi beda o wiele lepsze. Mozliwosci jest wiele - mozna
zamowic takie zestawy i oddac do zamontowania do warsztatu nie brudzac rak
mozna tez samemu to zrobic dostosowujac samochod do swoich indywidualnych
potrzeb.


Barzdzo mi przykro ale napisales bzdury. Zaden z tych pojazdow nie ma nawet
polowy mozliwosci technicznych Hummera i zadne przerobki amatorskie nie sa
w stanie tego faktu zmienic. Przerobki, ktore ewentualnie moglyby zblizyc
je do mozliwosci Hummera przekroczylyby sporo budzet Hummera i wymagalyby
wyprodukowania na poziomie przemyslowym polowy podwozia pojazdu.
Do tego Mercedes G akurat kosztuje nawet drozej niz Hummer w USA.
Jedynym pojazdem o zblizonych do Hummera mozliwosciach jest pojazd Toyoty
praktycznie wzorowany na Hummerze ale sprzedawany jedynie w Japonii
i rownie drogi.

Ale popatrz o co pytalem. Pytalem nie o obiegowe potoczne opinie na temat
"jak kiepski jest Hummer", tylko o faktyczne zmierzone porownania.
Watpie aby w Europie ich dokonano z racji tego, ze malo kto w Europie
wogole ma Hummera. Za to jak widac opinia publiczna "z gory wie" jak
kiepski jest Hummer :-) W USA Hummera uwaza sie za niedoscigniony wzor
dostepny dla uzytkownika, ale faktycznie dla ludzi o glebokim budzecie.
Przecietny amator musi sie zadowolic tym co napisales i wlasnorecznymi
przerobkami aby otrzymac ersatz Hummera. Hummer jest jak na pojazd
terenowy za drogi - tu zgoda.


Reasumujac - jest wiele samochodow dostepnych (opis powyzej)   do normalnego
(z tym ze zazwyczaj terenowcy nie sa normalni ;-) uzytkownika zachowujacych
sie porownywalnie z Hummerem w terenie
Jesli mamy juz byc tacy jednoznaczni w swoich opiniach to powiedz mi
dlaczego w Formule Off-Road nie jezdza Hummery tylko mocno zmotane klasyczne
konstrukcje: benzynowe V8/nitro ca 800KM, rama, sztywne mosty, sprezyny
itd???
Te auta moga objechac, przeleciec* czy przeplynac** Hummera we wszystkie
strony.
Oprocz tego jest tez klasa "street legal" ktora rowniez powala Hummera.


Powala go rowniez monster truck. I czego to dowodzi ?
Hummer nie jest "sportowym" samochodem z torow wyscigowych tylko
samochodem terenowym konstruowanym z mysla o faktycznym prawdziwym terenie.
Nie ma to nic wspolnego z wyscigami po "terenowych" torach.


| Mozna jakies szczegoly, co konkretnie jest zle w tym silniku, czy jest to
| po prostu "powszechnie wiadomo" co nalezy tlumaczyc na "Proga napisal".

Silnik ten jest po prostu kiepskim dieslem majacym klopoty z odpalaniem
(6,2l bez elektroniki) i chlodzeniem (to chyba przypadlosc amerykanskich
silnikow)  bardzo ciezkim i wcale nie tak wytrzymalym i niezawodnym.
Powtarzam to za gosciem ktory wsadzal komus taki silnik do LR110 i
bezskutecznie odradzal ta konwersje majac juz pewne doswiadczenie z dieslami
GM.


To akurat nieprawda. Mylisz dwie zupelnie rozne konstrukcje. Diesel GM
zbudowany na bazie benzynowego silnika byl faktycznie nieudana konstrukcja
i jest to silnik, ktory robiono jakies 20 lat temu.
Diesel Hummera to zupelnie inny silnik. Mowimy tu o silniku L65 (w wersji
cywilnej)
lub silniku L57 (w wersji wojskowej) a nie LR110.
Jedyna wada jest jego relatywnie niska moc w wersji wojskowej, dlatego cywilna
jest sprzedawana jedynie w wersji turbo. Jest to diesel V8 6.5 litra a nie jak
napisales 6.2 wyposazony w ELEKTRONICZNY wtrysk. Wersja wojskowa ma wtrysk
mechaniczny, ale wynika to z potrzeb wojska. Wersja elektroniczna w wojsku
jest niedopuszczalna ze wzgledu na udar elektromagnetyczny podczas wojny.
To i tak nie dotyczy cywilow bo oni tego silnika nie dostaja. Co do silnikow
amerykanskich, to nie wymienia sie w nich plynow chlodniczych przez 100,000 mil
a jedyny raz kiedy slyszalem o problemie z chlodzeniem to bylo w Volvo Progi.


Mihaj


Uklony
Oldsmobile Alero, Pontiac GP GTP

Przeglądaj wszystkie posty z tego wątku